Sony PS5: بازی ها ، قیمت ، مشخصات ، تاریخ انتشار و موارد دیگر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1902
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
پخش کننده ویدیو در حال بارگیری است.

این یک پنجره معین است.

An unanticipated problem was encountered, check back soon and try again

Error Code: MEDIA_ERR_UNKNOWN
Session ID: 2020-06-16:f12b39fc987bbd81a6db9af4 Player Element ID: vjs_video_3
 
 

اکنون که رویداد آشکار پلی استیشن 5 فرا رسید و از بین رفت ، سرانجام جزئیات مشخص در مورد کنسول عمومی است.

پس از دریافت نسخه های جدیدتر پلی استیشن 4 با تنها به روزرسانی های فنی اندک مانند PS4 Pro و PS4 Slim ، سیستم جدیدی در طول تعطیلات امسال منتشر می شود. و این تنها نخواهد بود: مایکروسافت نیز در تلاش برای تولید Xbox نسل بعدی با نام Xbox Series X است .

از سخت افزار گرفته تا بازی ها ، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد PS5 بدانید وجود دارد - و بله ، این نام است.

سونی در حال کار روی یک کنسول جدید است

همانطور که از سونی انتظار داشتیم ، این شرکت هنگام نامگذاری PlayStation بعدی ، چرخ را دوباره اختراع نکرد. آن را پلی استیشن 5 می نامند که با نام PS5 نیز شناخته می شود. با این نام ، سونی نشان داد که یک پرش واقعی به نسل بعدی است ، نه یک مرحله نیمه مانند PS4 Pro.

سونی برای اولین بار در مصاحبه با Financial Times تأیید كرد كه مشغول كار بر روی كنسول جدید است . مدیرعامل کنیچیرو یوشیدا تأیید کرد که "داشتن سخت افزار نسل بعدی ضروری است." در همان گزارش فایننشال تایمز آمده است که PS5 از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

این امر مطابق با آنچه معمار سیستم مارك سرنی در مصاحبه در آوریل 2019 به سیم گفته است . همانطور که در زیر می بینید ، کنسول بعدی سونی دارای یک ارتقاء قابل توجه در قدرت است.

مشخصات پلی استیشن 5

دو نسخه از کنسول وجود دارد ، یک نسخه معمولی و یک نسخه دیجیتالی که از دیسک پشتیبانی نمی کند. هنوز هیچ نقطه قیمتی تعیین نشده است. این کنسول به رنگ سفید و سیاه است و می تواند به صورت عمودی یا افقی قرار گیرد. خریداران قادر خواهند بود تصمیم بگیرند که آیا می خواهند مدل دیجیتالی را خریداری کنند یا نه.

سونی در یک پست وبلاگ گفت: ”تجربه بازی گیم پلی PS5 یکسان خواهد بود ، بنابراین انتخاب همه شماست. در حالی که تفاوت های کمی در نگاه هر مدل وجود دارد ، برای طراحی کلی ، ما می خواستیم کنسولی را ارائه دهیم که جسورانه ، خیره کننده و برخلاف هر نسل قبلی پلی استیشن باشد. "

این سیستم دارای لوازم جانبی مانند دوربین HD ، از راه دور رسانه ای ، هدست بی سیم Pulse 3D و ایستگاه شارژ DualSense است که دو کنترلر را شارژ می کند.

در مصاحبه با Wired ، مارك كرنی فاش كرد كه پردازنده PS5 و GPU تراشه های AMD هستند كه قادر به پشتیبانی از صوتی سه بعدی ، گرافیك 8K و ردیابی اشعه هستند ، ویژگی ای كه هم اكنون در رایانه های شخصی بسیار قدرتمند یافت می شود. CPU یک تراشه هشت هسته ای مبتنی بر خط Ryzen خواهد بود و از microarchitecture Zen 2 استفاده می کند . پردازنده گرافیکی مبتنی بر خط Radeon Navi خواهد بود.

علیرغم نکاتی که از کنسول های نسل فعلی بالاتر است ، شایعه اخیر گمان می کند که PS5 هنوز قدرت کمتری نسبت به کارتهای گرافیکی رایانه ای رایج فعلی دارد. سخت افزاری سخت افزاری كماچی (با تشكر ، TechRadar ) پیشنهاد كرد كه APU AMD Oberon PS5 (كه ترکیبی از CPU و GPU است) با سرعت 2 گیگاهرتز اجرا شود. در حالی که این بیش از دو برابر سرعت PS4 Pro است و از Nvidia RTX 2070 Super پیشی می گیرد ، اما به اندازه Nvidia RTX 2080 قدرتمند نیست .

بنابراین ، ما در مورد چیپ ها چه می دانیم؟ در مصاحبه پیگیری با Wired ، Cerny تأیید کرد که GPU به جای یک راه حل جانبی از طریق نرم افزار ، قادر به ردیابی پرتوهای مبتنی بر سخت افزار است.

PS5 همچنین درایو دیسک سخت را به نفع یک درایو حالت جامد با پهنای باند بالاتر از آنچه در رایانه های شخصی فعلی استفاده می شود ، خراب می کند . با حرکت به درایو SSD ، زمان بارگذاری باید در مقایسه با آخرین مدل PS4 سونی ، یعنی پلی استیشن 4 پرو کاهش یابد.

در جلسه توجیهی با سرمایه گذار ، سونی مطالبی را که بیش از هشت ثانیه طول می کشد برای بارگیری در PlayStation 4 Pro به اشتراک گذاشت ، می تواند در کمتر از ثانیه در کنسول نسل بعدی انجام دهد. همچنین شایعه می شود که از Xbox's Project Scarlett قدرتمندتر است ، اما این در حال حاضر تأیید نشده است.

PlayStation 5 از دیسک های Blu-ray و همچنین بارگیری های دیجیتالی و پخش بازی پشتیبانی خواهد کرد. این کنسول دقیقاً مانند Xbox One S و Xbox One X به یک پخش کننده Blu-ray 4K مجهز خواهد شد و از بازی هایی با ظرفیت داده 100 گیگابایت استفاده خواهد کرد.

برای کمک به کاهش زمان نصب در اندازه های بزرگ پرونده ، سونی از SSD استفاده می کند و به شما امکان می دهد فقط بخش هایی از بازی هایی را که می خواهید بازی کنید ، مانند یک حالت چندرسانه ای رقابتی یا کمپین نصب کنید. بازی ها همچنین می توانند از داشبورد به حالت های خاصی بارگیری شوند ، بنابراین می توانید بدون نیاز به انجام کل مراحل شروع ، همانطور که در بازی های PS4 انجام می دهید ، به دوست خود در یک مسابقه بپیوندید.

سازگاری به عقب

هدر بهترین بازی های ps4

مارک سرنی تأیید کرد که پلی استیشن 5 با بازی های PS4 و PS VR سازگار با عقب خواهد بود. به گزارش بی بی سی ، این شامل بازی های PS3 ، Ps2 یا PS1 نمی شود . به گفته استرنی ، دلیل این امر ، معماری مشابه PS5 و PS4 بود. سونی بعداً اعلام كرد كه برای کمک به بازیکنان برای انتقال به سیستم نسل بعدی از PS4 قصد دارد از سازگاری عقب استفاده كند.

هیچ اطلاعاتی درباره PS VR 2 بالقوه منتشر نشده است ، اما PS5 از هدست فعلی پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که به جای نیاز به نگه داشتن PS4 و PS5 خود ، می توانستید سیستم قبلی خود را بفروشید یا بفروشید.

سونی اخیراً ثبت اختراعی را برای كنترل انگشت با حسگرهایی كه احتمالاً می تواند برای سیستم باشد ، ثبت كرد.

این دستگاه کنترل کننده بر روی دست کاربر پوشیده شده است و شامل موارد زیر است: تعداد واحدهای حسگر که انگشتان کاربر را تشخیص می دهند. و یک قسمت پشتیبانی سنسور که از واحدهای حسگر پشتیبانی می کند ، "در توضیحات ثبت اختراع آمده است. "قسمت پشتیبانی سنسور از واحدهای حسگر پشتیبانی می کند تا فاصله بین واحدهای حسگر مجاور تغییر کند."

PSVR بعدی؟

اگرچه سونی هنوز به طور کامل جانشین PlayStation VR را تایید نکرده است ، اما این کمپانی اعلام کرده است که قصد دارد با تکرارهای بعدی ، در طراحی این هدفون بهبود یابد. Dominic Mallinson ، رئیس جهانی PlayStation در گفتگو با CNET در کنفرانس Collision در تورنتو ، اظهار داشت که سونی قصد دارد نسخه های آینده PlayStation VR را سبک تر و کمتری از سیم عبور کند. حتی ممکن است یک نسخه کاملاً بی سیم علاوه بر مدل سنتی تر منتشر شود که نسخه بی سیم آن هزینه بیشتری دارد.

گزارش CNET همچنین اعلام کرده است که PlayStation در حال استفاده از فناوری ردیابی چشم در هدست خود است. این چیزی است که ما در هدست های پریمیوم مانند Vive Pro مشاهده کرده ایم و باعث می شود تا برنامه های کنترل حساس تر و بصری بیشتری در بازی های واقعیت مجازی ایجاد شود.

جانشین PlayStation VR احتمالاً آماده عرضه در کنار PS5 نخواهد بود ، خصوصاً به این دلیل که هدست اصلی با سیستم جدید سازگار خواهد بود. با این حال ، هنگامی که وارد بازار شد ، سونی قصد دارد از یک کنترلر متفاوت از PlayStation Move عصر PS3 استفاده کند. با استفاده از اکوسیستم های Vive و Oculus که از کنترل لمسی استفاده می کنند ، سونی می تواند از یک فناوری ردیابی انگشت در یک کنترلر جدید استفاده کند. اگر ثبت اختراع حاکی از طرح های نهایی باشد ، کنترل کننده می تواند چندین حسگر را در خود جای دهد و براساس اندازه دست بازیکنان قابل تنظیم است.

PlayStation Now

بازی Cloud در PS5 امکان پذیر خواهد بود ، اگرچه میزان دقیق این امر ناشناخته است. سرویس اشتراک PlayStation Now باعث می شود جریان بازی روی کنسول های سونی نیز امکان پذیر باشد ، اما سونی با رقابت سختی روبرو خواهد شد.

مایکروسافت در نظر دارد اواخر امسال آزمایشات مربوط به سرویس Project xCloud خود را آغاز کند ، و گوگل از Stadia ، یک سرویس استریم ارائه شده برای ترکیب بهترین عناصر بازیکنان بازی ، توسعه دهندگان و سازندگان محتوا رونمایی کرد.

سونی در جلسه توجیهی برای سرمایه گذاران ماه مه 2019 ، سونی اظهار داشت که روی سیستم توزیع بازی در سیستم نسل بعدی خود رویکردی سه نقطه ای دارد: دیسک های Blu-ray ، بارگیری ها و جریان دادن. برای پخش جریانی ، تمرکز بر روی انجام این کار "با یا بدون کنسول" است.

جالب ترین اینکه اخیراً سونی همکاری خود را با مایکروسافت در زمینه فناوری ابری اعلام کرد  که هم برای محتوای بازی های ویدیویی و هم برای هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اطلاعیه مایکروسافت آمده است که در مورد استفاده از مراکز داده Azure خود برای سرویسهای پخش جریان بازی سونی ، کاوش خواهد شد. مایکروسافت بیش از 50 مرکز داده در سطح جهان دارد ، که این تعداد بیش از سه برابر تعداد فعلی است که در حال حاضر برای پلی استیشن استفاده می شود.

ما می دانیم که سونی مایل است سرمایه گذاری بیشتری را در سیستم عامل های موبایل برای PlayStation Now انجام دهد ، که در نهایت می تواند به چیزی مشابه آنچه مایکروسافت برای Project xCloud برنامه ریزی کرده منجر شود. PlayStation Now حداقل در آینده از وضوح تصویر 1080p پشتیبانی می کند و نیاز 5 مگابیت در ثانیه آن بسیار پایین تر از Google Stadia است .

یک کنترلر نسل بعدی

DualShock 4 وظیفه خود را در این نسل انجام داد اما احساس می کرد که یک قدم تکرار شونده از DualShock 3 پلی استیشن 3 با دو به روزرسانی اصلی است که در یک شکل ارگونومیک تر و یک دکمه لمسی جدید است. کنترلر جدید DualSense نام دارد و با توجه به کنترل های اختصاصی خود در سال ها ، بزرگترین بروزرسانی سونی خواهد بود.

در گفتگو با Wired ، سونی اظهار داشت كه كنترلر جدید دارای باتری با ظرفیت بزرگتر است كه این امر می تواند به رفع باتری باتری هایی كه DualShock 4 را برای آخرین نسل گرفتار كرده اند كمك كند. کنترل کننده از یک محرک تطبیقی ​​استفاده می کند که مقاومت متفاوتی را بر اساس فعالیتی که در یک بازی انجام می دهید ارائه می دهد و بازخورد جدید haptic جایگزین صدای رسم سنتی می شود. این قابلیت برای بازخورد از چوب های آنالوگ وجود دارد ، به این معنی که پیاده روی روی گل در مقابل برف یا چمن احساس متفاوت خواهد کرد.

طرح دکمه مشابه است ، با این حال دکمه Share و Options هنوز در دو طرف صفحه لمسی قرار دارد. نوار نور LED از بالای کنترلر به تاچ پد منتقل می شود تا جلوه و جلوه بیشتری به آن ببخشد.

سونی گفت كه این كنترل كننده یك "كنترل جدی" از پیشنهادات كنترل كننده قبلی ما است و دقیقاً چه احساسی در مورد ایجاد جهش نسلی با PS5 دارد.

بازی های PlayStation 5

توسعه دهندگان همچنان در مورد اینکه آیا کیت های dev5 PS5 در دست دارند ، محکم مانده اند. با این حال ، چندین اظهار نظر کرده اند که می تواند به عنوان نکاتی که آنها انجام می دهند ، تفسیر شوند.

در طی کنفرانسی در برگن ، نروژ ، سران استودیو از CD Projekt Red ( سریال Witcher ) ارائه ای ارائه دادند که شاید در حماسه بعدی استودیو گویا باشد ، Cyberpunk 2077 (تصویر بالا) ، می تواند در PS5 ظاهر شود. CD پروژه قرمز

توسعه دهنده Witcher 3  ، CD Projekt Red ، در زمینه حماسه بعدی خود یعنی Cyberpunk 2077 سخت کار می کند . در کنفرانس سال 2018 در برگن ، سران استودیو گزارشی درباره این بازی ارائه دادند ، که شامل اسلایدی با عبارت "تصاویری غنی ، واقعی برای زندگی ساخته شده با تکنولوژی فعلی و نسل بعدی" بود. این می تواند به معنای بسیاری از موارد باشد ، اما می توان این مسئله را تفسیر كرد كه آنها به طور همزمان بازی را برای كنسول های فعلی و نسل بعدی توسعه می دهند ، كه PS5 باید یکی باشد. با این حال ، ما می دانیم که این بازی انتظار می رود در اواخر سال 2020 روی PS4 عرضه شود.

به همین ترتیب ،   سازنده Gran Turismo Sport ، Kazunori Yamauchi اظهار نظری کرد که می تواند نشان دهد آنها از قبل با PS5 دست و پنجه نرم می کنند. وی در یک تور استودیویی ، وی به Finder.com گفت که ماشینهای جدید این پیشرفت را طولانی می کنند زیرا آنها "به جای نسخه ای که امروز می بینیم" در حال ساخت نسخه های بعدی کنسول هستند.

سونی مرگ تابنده ، که در 2019 منتشر شد، می تواند در آینده به 5. پلی استیشن در گفتگو با GamingBolt در ، مایکل پچر، تحلیلگر صنعت گفت این بازی خواهد "به احتمال زیاد یک عنوان میان نسل باشد." سونی در گذشته این کار را خیلی اوقات انجام نداده است ، اگرچه چندین بازی شخص ثالث در ابتدای نسل در پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر شد.

همچنین گزارش شده است که اکثر تیم های توسعه داخلی سونی تمرکز خود را به پلی استیشن 5 تغییر داده اند. تحلیلگر صنعت دانیل احمد گفت که "اکثر" تیم های سونی اکنون در سیستم غیر منتظره قرار داشتند و این امکان وجود دارد که بازی های خاصی توسعه یافته برای پلی استیشن 4 همچنین می تواند نسخه ای را در پلی استیشن 5 مشاهده کند ، زیرا سیستم سازگار با عقب خواهد بود ، سونی می تواند نسخه های پلی استیشن 4 را نیز در کنار پلی استیشن 5 به بازار عرضه کند ، و آن را به بازی The Last of Us: Part II ، Ghost of Tsushima بازگرداند. و انتشار Death Stranding در PS4 در جلسه توجیهی در ماه مه 2019

در همان جلسه توجیهی ، نمایش فنی برای نشان دادن قابلیت های کنسول جدید از Spider-Man به عنوان نمونه استفاده کرد. اگرچه این یک مقایسه بازی یکسان بین کنسول جدید و PS4 Pro را نشان می داد تا بتواند توالی بارگذاری سریعتر سیستم جدیدتر را برجسته کند ، اما این امکان وجود دارد که بازی بتواند نسخه پیشرفته ای را بدست آورد.

ما می دانیم که توسعه دهنده Bluepoint - معروف به مجدد آن Uncharted: مجموعه Nathan Drake و Remade Shadow of the Colossus - در حال حاضر یک کیت توسعه دارد و در حال کار بر روی یک پروژه در مقیاس بزرگ است ، اما هیچ نکاتی راجع به آنچه گفته نمی شود بیان نکرده است. این یعنی هنوز

انتظار نداشته باشید که سونی علیرغم شهرت برند PlayStation برای بازی های تک نفره ، ابتکار عمل خود را مانند یک سرویس متوقف کند. در جلسات مطبوعاتی "بهبود شایستگی" در این زمینه ، MLB: سریال به عنوان نمونه برجسته شد. در حال حاضر ، بازیکنان آمریکایی نسبت به هر عنوان ورزشی دیگر پول بیشتری در این بازی خرج می کنند.

مطابق با مدل "One Sony" که این شرکت به طور کلی از آن استفاده می کند ، انتظار داشته باشید که بازی های پلی استیشن 5 بیشتر به موسیقی متن تولید سونی اعتماد کنند. سونی همچنین با هنرمندان خود همکاری خواهد کرد تا محتوای واقعیت مجازی بیشتری را به سیستم وارد کند.

به نظر می رسد Bethesda Softworks یکی از شرکت های بازی است که بیشتر در مورد آرزوی خود برای انتشار بازی های آینده در سیستم های نسل بعدی باز است. تاد هوارد ، مدیر بازی Bethesda ، در گفتگو با Eurogamer در کنفرانس Gamelab در اسپانیا ، فاش کرد که بازی علمی-تخیلی Starfield از نظر سخت افزاری و نرم افزاری نسل بعدی خواهد بود. با توجه به اینکه Bethesda قبل از The Elder Scrolls VI ، Starfield را نیز منتشر می کند ، که در E3 2018 نیز اعلام کرده است ، شک بسیار کمی وجود دارد که The Elder Scrolls VI نیز در پلی استیشن 5 منتشر شود.

با تشکر از لیست LinkedIn ، به نظر می رسد Square Enix هم اکنون در حال بازی روی سیستم است. کاربران حاضر در انجمن ResetEra مشخصات یک شخصیت شخصیت 3D شخصیت را نشان دادند که باعث شد "عنوان جدید AAA برای PS5" در Luminous Production - یکی از جدیدترین استودیوهای این شرکت ذکر شود. این امر می تواند تأیید کند که سیستم به نام PlayStation 5 نیز شناخته می شود.

سرانجام ، IP جدید با نام Godfall در The Game Awards 2019 اعلام شد. هنوز درباره آن چیزی نمی دانیم ، اما به نظر می رسد این یک بازی اکشن مستقر در جهانی است که شوالیه ها با نیروهای آسمانی می جنگند. همچنین تمرکز سنگینی روی غارت و پیشرفت خواهد داشت.

اخیراً سونی اظهار داشت كه می خواهد "بر خلاف قیمت" بر ارزش تأكید كند. در اینجا همه عناوین تأیید شده تا کنون ذکر شده است:

  • مرد عنکبوتی Marvel's Spiles-Man Miles Morales
  • گودال
  • اتاق بازی Astro
  • خاک 5
  • Assassin's Creed Valhalla
  • پیشی
  • رصد سیستم رصدگر
  • سرنوشت 2: فراتر از نور
  • جت: ساحل دور
  • Buggsnax
  • Deathloop
  • Madden NFL 21
  • NBA 2K21
  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
  • رنگین کمان شش محاصره

تاریخ انتشار پلی استیشن 5

تاریخ انتشار نسخه نهایی هنوز برای پلی استیشن 5 مشخص نشده است ، اما سونی تأیید کرده است که برای فصل تعطیلات سال 2020 فرا می رسد. و Xbox One در سال 2013 بازگشت.

سونی در بهار تأکید کرد که پلی استیشن 5 هنوز هم در راستای دیدار با برنامه انتشار تعطیلات 2020 خود است.

این می تواند آخرین سیستم پلی استیشن باشد

حداقل اگر از مدیر عامل Ubisoft ، ایو گیلموت بپرسید ، سرویس های پخش بازی می توانند جایگزین کنسول های سنتی در آینده شوند. گیلموت در گفتگو با Variety ، ابراز عقیده خود كرد كه قبل از اینكه صنعت به طور كامل به یك الگوی فقط جریان بپردازد ، "یك نسل كنسول دیگر" نیز وجود خواهد داشت.

گیلموت افزود: این فناوری با گذشت زمان برای بازیکنان بیشتری قابل دسترسی خواهد بود. هنوز هم با از بین رفتن خنثی بودن خالص و درپوش داده در بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنت ، بازار کنسول سنتی با رسانه های فیزیکی همچنان قوی است.

منبع : https://www.digitaltrends.com

 

 
 



:: موضوعات مرتبط: PS4 , PS5 , ,
:: برچسب‌ها: Sony PS5: بازی ها ، قیمت ، مشخصات ، تاریخ انتشار و موارد دیگر ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com